Saturday, March 17, 2007

Ett UFO har lyft...

I höstas började jag sticka på Klaralund i Silk garden, mest för att jag blivit kär i garnet och ville göra en snabbstickad tröja till mig själv som omväxling. Ett fram/bakstycke och ärmarna blev färdiga fort. Sen låg stickningen nere under tiden jag gjorde julklappströjan till dottern. I mellandagarna la jag upp maskorna till sista stycket och stickade klart det.

Glädjen var kortvarig.... Fram/bakstyckena var olika stora! Ve och förbannelse! Repar upp i ren ilska för att sedan upptäcka att jag repat upp det som var rätt... Gissa var den stickningen har befunnit sig sedan dess.

Men förra helgen tog jag fram den igen, enligt traditionen ska det drickas rödvin till melodifestivalen och då passar det bara med rätstickning. Så det finns hopp även för de mest kraschade UFO:na.

1 comment:

Anonymous said...

Oj... oavsett felstickning, froggning och omstickning. En Klaralund har jag önskat få göra mig, länge... länge... Kanske dags snart att försöka ta sig råd? Kredit på garnbutik? hihihi...
Må så gott... värmländkan... kramis och sticka lugnt...
Sjöbackas blogg