Tuesday, May 15, 2007

Runt, runt...

Tröjan som ska bli en kofta går fort framåt. Rena semestern att sticka på rundsticka men det blir tungt nu när jag närmar mig axelpartiet.
En jobbresa till Göteborg skapade ett behov av en liten stickning, så i gårkväll började jag med ett par sockar av garnet som blev över från Clapotisen. Den här gången blev det Rolling Thunder från Knitty. Jag kunde direkt konstatera att "Crochet Cast On" inte var något för mig så jag får se hur jag löser vikkanten, antingen syr jag eller så får det vara en liten käck rullkant istället. Pärlorna jag hade hemma var liiiite för stora egentligen - på gränsen till 80-tals discopärla, men det blev ganska snyggt ändå. (Kameran vill inte samarbeta, så det blir ingen bild idag.)
Göteborgsturen resulterade inte i några garninköp men ett gäng snygga pärlemorknappar till koftan.

No comments: