Monday, August 13, 2007

Uppkopplad igen

Efter att ha levt strömlöst och internetbefriat är jag tillbaka i vardagsverkligheten igen. Det är en del som blivit färdigt under semestern, kommer att uppdatera det under veckan.

På stickfronten är det Nora Gaughan för hela slanten: Bonsai Tunic från vårens Interweave.


Stickar i Debbie Bliss Cotton Cashmere. Sen kortet togs har bakstycket nästan blivit klart.

Projekt nr 2 är Asymetrical cardigan som för tillfället vilar på grund av stickbrist. Hittade bara en #6 och eftersom jag gjort prover med #5,5 och #7 så räknar jag kallt med att det är 6:an som gäller. Förhoppningsvis kommer en fin rundsticka i posten i morgon. Garnet är från Handpainted yarns, Colonia 140, färgen heter Marmol. Kan verkligen rekomendera garnet så här långt... Mjukt, fint spunnet och färgat. Hoppas att jag blir lika nöjd när jag kan börja på riktigt. En bild på mina fina härvor kommer här iallafall!


No comments: