Saturday, October 20, 2007

Lättstickning för sjukling

Förkylningen har tagit över mig... Tur att jag är på slätstickningen på min Tangled Yoke. Aviga och räta är lagom i mitt lätt förvirrade tillstånd.

Det här är andra försöket, insåg när jag läste andra bloggar att det var idé att kolla storleken. Och det var ju tur... Hade blivit en omlottkofta om jag inte snabbt repat upp. Gick ner en halv storlek på stickorna och en i mönstret. Tror att det blir bra nu. Antalet maskor är perfekt men jag kan inte få det att stämma med antalet varv. Sökte lite här och förstod att jag var inte ensam om det problemet, så jag struntar helt enkelt i varven och går enbart på mått. Ravelry är en höjdare!


En ganska skruttig bild, men den får duga så länge. Färgen är lite djupare blålila i verkligheten.

No comments: