Thursday, January 31, 2008

Varma händer


Mönster: Endpapper Mitts, Eunny Jang
Stickor: #2,5 & 3
Garn: Regia, Kaffe Fassett Landscape Fire & Sisu
Påbörjade: 080115
Avslutade: 080127

Är mycket nöjd med mina mitts, fattar inte varför jag inte stickat halvvantar eller muddar att ha på jobbet förut!! Inget mer huttrande här inte. Jag har inte gjort några fancy uppläggningar eller avmaskningar som mönstret egentligen påbjöd. Min hjärna är inte mottaglig för ny information just nu.
Har blockat ut rätt hårt, är lite känslig för ull och ville inte ha dom för tighta. Krängde på dom på en ½-liters termos och det fungerade bra.

6 comments:

Anonymous said...

så fina dom är - jag gillar verkligen din version av dom! skall bli kul att se mer av det du stickar på din blogg i framtiden:)

miastick said...

Jättesnygga!

Anna said...

jädrans så snygga! Är så svag för när de inte är "liksidiga", urfina!

Anonymous said...

Ja, än en gång, de är ursnygga!

Strumpstickan said...

Fina muddar!

Lina said...

Åh! Kan inte du "sy upp" åt mig! Själv kan jag inte sticka och har aldrig lyckats lära mig heller... Jättetrist!