Wednesday, February 20, 2008

Namnlöst inlägg om diverse saker

Har sett att många redan är klara med februarisockarna. Jag har en bit kvar, närmare bestämt andra hälen och foten. Men den ska bli klar i god tid innan månadsskiftet. Tror jag...

Min nya bok! The Rowan Story Book of Little Knits. Kom i lådan förra veckan och är välbläddrad. Har börjat med Kite som i min version förmodligen blir med kort ärm. Garnet räcker nog inte annars. Men jag tror att det kan bli fint också. Skruttig kvalité på bilderna... Fotade ur boken.



Det var den här modellen som jag först föll för. Har beställt garn, men det är förseningar i leveranserna...



Den enda invändningen jag har är prisvärdheten på en del modeller... Skulle inte direkt sticka en tröja med 11(!) nystan Calmer till dottern... Men läcker och inspirerande är boken!

Funderar för övrigt på lämplig storlek på en Icarus-schal. Vill inte ha den jättestor, men naturligvis inte för liten heller. Tror att jag gör en "transportsträckarepetering" mindre så blir det nog (förhoppningsvis) ett mellanting.

No comments: