Saturday, May 3, 2008

Att göra listan

Ett smakprov på vad som är under produktion:

Hidden Passion från Favorite Socks. Man börjar att sticka ovansidan på foten, gör "short row" tå och stickar sedan ihop undersidan med översidan genom en finurlig konstruktion. Enda problemet är att om man tappar en "ihopstickningsmaska" löper hela fogen upp. Det har hänt. Måste lugna ner mig lite innan jag fortsätter...

Peacock ur The Rowan storybook of little knits. Bara kortärmarna kvar.

Stickar även på med "Tredje gången gillt". Blir nog bra tillslut. Behöver bara införskaffa ett par lämpliga strumpstickor för att kunna göra ärmarna. Mina mosaiksockar har hamnat längre ner på listan, men jag räknar med att färdigställa dom.

Kunde inte låta bli att köpa lite garn när vi var på familjeutflykt i Stora Staden i Väster. Ska bli ett sommarlinne till dottern. Men först ska jag göra färdigt något. Jepp.





3 comments:

Bland garnnystan och sytråd said...

Det skall bli spännaden att se hur din Peacock blir när den blir klar. Jag har själv boken och tycker att det är lvliga modeller i den. Vackert garn du köpt!

Bland garnnystan och sytråd said...

Hej igen! Jag har använt mönster från Färgkraft. Antar att det finns där de säljer garnet.

Efwa - Medea said...

regnbågsgarn är otroligt vackert!! jag älskar verkligen att sticka o klappa det garnet