Saturday, June 28, 2008

Dold passion

Nu är mina Hidden Passion sockor klara. Vågade inte slänga upp båda fötterna på balkonglådan för ett dagsljusfoto så nedan följer ett mindre lyckat foto för att bevisa att jag gjort båda.

Mönster: Hidden Passion av Jaya Srikrishnan ur Favorite Socks
Garn: Lornas´s Laces Shepherd Sock, Charcoal och Cranberry
Stickor: #2
Påbörjade: 080410
Avslutade: 080628

Det är en mycket annorlunda konstruktion på de här sockorna: man börjar med översta delen på foten fram och tillbaka, gör en shortrow tå, vänder runt och stickar undersidan samtidigt som man stickar ihop över och undersida. Sen stickar man hälen fram och tillbaka och plockar sedan upp för benet. Lite lagom klurigt. Det var några fel i skuggmönsterdiagrammet. Jag upptäckte inte det förrän jag gjorde det andra gången. Men jag kan leva med det. Dom sitter väldigt bra också. Enda nackdelen är att jag blir sugen på chokladkaka med hallonsås när jag ser dom...

Jag gillar verkligen att sticka efter diagram, helst helt oregelbundna. Så därför har jag börjat med ett par vantar som jag tycker är så fina! Hittade dom på Ravelry för ganska länge sedan och har varit sugen på att sticka dom lika länge. Så nu kunde jag inte stå emot längre.
Insidan av handen
Och utsidan.
Mönstret finns att köpa här.