Monday, July 21, 2008

Semesterstickning

Det blir inte så mycket tid för stickning som jag hade trott, när vi var i Skåne förra veckan blev det bara några timmar i bilen fram och tillbaka. Men som tur är gör man ju annat kul. Med på den turen var den här sockan, kanske inte riktigt min stil i varken mönster eller garnval men det är en testkörning. Tänker sticka en sån här och vill pröva tekniken. Garnet är Austerman Step, med jojoba och aloevera. Mina naglar blev blanka och fina iallafall. Maken tycker att det luktar 70-tal om dom, kanske har han rätt...

Här är det 70-tal så det räcker! Inköpt på Myrorna idag.

Min Kiri-schal växer långsamt. Men vem behöver schalar nu när högtrycket ska komma?

Alla stickorna upphittade till Junisockan! Men jag har ruttnat duktigt på dom, i stål och alldeles för tunga. Och stickorna till Annetrelac sockan (Ravelry-länk) ovan flisar sig, en satte sig i pekfingret så jag skrek högt! Och mina andra strumpstickor är upptagna. Finns nog ingen annat att göra än att investera eventuella födelsedagspengar i ett set med nya.

Tror att jag i rent terapisyfte kommer sticka provlappar till en kofta i kväll. Blir nog en sån här.

Måste dela med mig av min favvoblomma. Vilken underbar färg!


2 comments:

Anonymous said...

Kul tips med aloeveragarn för naglar och händer:)

Anki said...

Den boken har jag köpt på loppis. Diggar garn- och stickhatten ;)