Saturday, September 6, 2008

Mössa

Har snabbstickat en mössa till junioren. Det var inte lätt att få någon bra bild... Hon var inte helt nöjd med färgen först, tror jag. Den är ju inte rosa... Men nu har hon på sig den mest hela tiden så det blir nog inga problem att få på den sen när det verkligen behövs. Just nu är det mest läge för sydväst här.


Mönster: Jen's Sweetie Pie Hat, Jennifer Hoverson. Jag har modifierat mönstret till det tunnare garnet jag använt och ändrat flätorna lite.
Garn: Mirasol Hacho i färgen Tuttifrutti. Lite mer än en härva gick åt.
Stickor: #3,5
Påbörjad: 080902
Avslutad: 080905

Jag köpte fyra härvor av garnet, för planen var från börja att göra en matchande fuskolle till. Men jag tror jag sparar den tanken till ett garn som inte är så intesivt i färgerna. Så vad ska jag göra med det som är över? Lutar nog åt en halsduk till mig. Hacho är superduper att sticka i, maskorna blir otroligt snygga. Mjukt och fint är det också.

1 comment:

Anonymous said...

Häftig mössa!