Sunday, October 19, 2008

Jag (hjärta) Noro

Det blev en hel del garn över efter mina randiga Norosockar och när jag låg hemma med feber härom veckan fick jag en fiffig idé som jag var tvugen att testa. Jag har aldrig varit förtjust i att sticka I-cord men jag fick för mig att det skulle bli en bra avslutning på en mudd.


Och visst hade jag rätt! Har stickat fast I-corden hela vägen, utom vid tumvecket där jag korslagt och gjort en separat tumme. Sitter perfekt.

Gillar jättemycket och jag är ganska stolt över mig själv som annars följer mönster slaviskt.

Garn: Noro Kureyon Sock, färg 182
Stickor: #2,5
Mönster: Eget
Påbörjade: 081007
Avslutade: 081013


Kan inte sluta sticka randiga Noro-saker så för att ha en lämplig resestickning till tågresa i veckan har jag börjat på en Noro stripe scarf...
18 cm kvar på sista ärmen i min Silk Garden kofta. Målet är inom räckhåll!

4 comments:

Anonymous said...

Mycket fiffigt med i-corden! Jag är också väldigt imponerad, mönster är bra... Ditt mönster är också bra, jag håller på som bäst med sista delen på framstycket, sedan är det ärmarna kvar, så snart får du din tidning tillbaka.

PetraO said...

Vilken fin lösning med i-corden - och garnet ska vi inte prata om, ursnyggt!

Monica Hansen said...

Jättesnygga!

Britt-Marie said...

Supersnygga, färgerna gör en glad och allt som gör mig glad är perfekt i höstmörkret.

Kram