Thursday, November 6, 2008

Bästa koftan ever!

Jag är med i ett mailinglista för folk tillhörande min yrkeskatekori (det är böcker inblandat...). Den senaste veckan har diskussionen varit het om hur det är lämpligt eller inte lämpligt att klä sig i vår jobbsituation. Många har rynkat på näsan åt den ofta återkommande koftan. Varför då, frågar jag mig? Vad är det för fel på koftor??? Okej att den näsrynkade varianten hade noppig som förnamn och noppiga koftor är inte kul, men rent allmänt är väl det ett väl fungerande plagg för värmereglering?

Jag kommer iallafall att nöta ut den här till det inte finns garn kvar att få noppor i. Så det så. Precis lagom varm och passar till det mesta, har redan haft den till den lilla svarta, till jeans och kjol. Har dock inte bestämt mig om jag ska sätta i någon knapp. Tror inte att jag gör det. Mitt enda problem är att randningen blir så olika på kroppen och på ärmarna. Men det stör mig inte så mycket som jag trodde det skulle göra.

Mönster: Top-Down Raglan Cardigan: Laura Chau
Garn: Noro Silk Garden färg 201
Stickor: #5
Påbörjad: 080328
Avslutad: 081020

3 comments:

miastick said...

Koftor är grymma! Jag älskar dem- och tycker man får ha dom vilket jobb man än har. Särskilt och synnerligen när de är så snygga som din, den är underbar! Och det tror jag nog även de där tråkmånsarna ;) på din mailinglista skulle tycka om de såg den!

Eva S said...

Läcker kofta!
Eva i Lund

Hanna said...

på mitt förra jobb på ett större bilfiinansbolag så hade nästan alla kvinnliga chefer koftor till sina strikta kjolar. Otroligt snyggt tycker jag och dina kollegor verkar leva kvar på yuppieåttiotalet.
Koftor är helt rätt!