Monday, December 1, 2008

100

Hundrade inlägget... Hur firar man det? Med ett stillsamt hurra för stickning och tack till er som intresserar er för mina alster!
Jag har en del färdigt att visa upp men det är finjusteringar som ska till och det har jag inte lust med just nu så det får vänta. Har däremot ett par fina små tofflor från förra veckan
att lägga till färdigtlistan.

Mönster: Drops 104-4, modifierat till barnstorlek.
Garn: Eskomo
Stickor: #9
Sticktid: En timme styck.
Efterbearbetning: 40-tvätt med ett par jeans. Formade med hjälp av mottagarens jympadojjor.

Jag ska piffa tofflorna lite med pärlor och filtade hjärtan, men det får vänta lite. Dom är ganska stora så det är ingen brådska.

Första advent firades med det årliga pysslet med vänner. Jag hoppade över tomtarna i år och satsade istället på garnfärgning. Garnet är färgat med Kool-Aid och är köpt här.

Det var himla kul att färga, har aldrig gjort det förut. Kan mycket väl tänka mig att göra det fler gånger. Men mitt sällskap klagade på lukten från saftpulvret, själv tyckte jag inte att det var så farligt. Fast jag skulle aldrig i hela mitt liv komma på tanken att dricka det!

No comments: