Saturday, February 14, 2009

Hjärtan





Så här långt har jag kommit på februarisockarna, finns hopp om att jag blir klar i rätt månad men jag lovar ingenting... Kul mönster, de pilliga muscherna balanseras av enkelheten i resten av mönstret. Gillar verkligen short-row hälen, passar finfint på mig.


I övrigt är det lite stiltje på stickorna, min "mr Brown" kofta blev lite tight (hmmmm) och är nu morot i min strävan för ett nytt och bättre liv. Går ganska bra så jag räknar med att fortsätta på den snart. Och födelsedagsschalen... Borde verkligen komma igång, men har ingen lång rundsticka över. Ska försöka lösa det under dagen. Babykofta nummer ett är i princip klar, upplockning samt stickning av halskant och sömmar i sidorna är det enda som fattas. Men jag måste ju göra en till! Fast det får vänta till månadsskiftet av rent finansiella skäl.
Sen är det ju en del till under produktion men det blir en senare fråga. Ingen risk att helt plötsligt vara utan stickning i allafall. Det känns tryggt.

Ha en fin alla hjärtans dag!

No comments: