Saturday, March 28, 2009

Gåvor

40-årspresentsjalen blev klar i onsdags kväll och blockades i torsdags. I fredags var det partaj och paketet överlämnades. Den blev uppskattad och beundrad. Naturligtvis glömde jag att ta kort... Färgen ser ut som på bilden och jag använde det här mönstret så ni får tänka er det färdiga resultatet. Garnet är Crystal Palace Kid Merino.

Makens syster ställer till med kalas i morgon och jag tänker passa på att dra ner henne i stickträsket. Garn i favvolagets färger och ett grundmönster på sockar är väl en fiffig present!?

Aprilsockarna har kommit så här långt, blir nog fina. Funderar på att göra lutningen på mönstret motsatt på andra sockan. Kanske, kanske inte...


Och bara för att det är lördag ska jag börja på något nytt. Lila, svart och grått. Fint.

2 comments:

Monica Hansen said...

BK Häcken? jag bor inte långt från hemmaplan:)

ma said...

Nej, nej. Inte Häcken. Några mil innåt landet. Topptippade tydligen :)