Friday, June 19, 2009

Blockad

Det blev en konstig bild, balkongen är för liten helt enkelt. Schalen har varit klar en evighet men jag har inte kunnat blocka den förrän nu.

Hur gör ni med platsbrist med schalblockning? Själv kan jag bara göra det på lämplig matta i lägenheten och då krävs det att barnet inte är hemma. När jag spännde ut den här fick jag känslan av att en bomb apterades. Familjen stod påklädd i hallen och stampade och jag nålade så fort jag kunde, sen rusade vi ut ur lägenheten och kastade oss i bilen. Nästan som vilken actionrulle som helst.

Mönster: Revontuli av AnneM (Mönstret finns på svenska här ravelry-länk)
Garn: Kauni effektgarn 8/2 i färgen ET, liiiiite mer än ett 140 g nystan.
Stickor: 5mm
Påbörjad: 090328
Färdigstickad: 090413

Schalen ska få flytta hem till min vän L, som vi ska fira midsommar med. Kan behövas för kalla kvällar på altanen. Kommer nog att sticka en till Revotuli, för den var kul, men då går jag nog ner ett halvt nummer i stickor så jag får den lite tätare.

Första låten igår:



Morrissey i BORÅS. På riktigt!

Och GLAD MIDSOMMAR! Ska trotsa vädret med tunntunn klänning.

2 comments:

Ida said...

Så fin!
och så avundsjuk jag är... hade också velat gå, men kom på det först på morgonen.

Bibblostick said...

Snygg sjal, känner igen det där med blockandet, måste vara säker på att inget krypande barnbarn dyker upp. Tack för låten!