Saturday, June 6, 2009

Charade

Haft lite otur med balkongen ett tag... Fick klippa ner mina fina klematis för att målaren skulle kunna utföra sitt jobb, han har dock inte dykt upp än... Fick för mig att städa under trätrallarna så avlagringarna efter många års planterande samt barrande julgranar inte skulle växa upp mellan brädorna. Hittar då ett musskelett. Blev lite rädd.
Och nu på morgonen när jag skulle få tummen ur och fota lite lyckas min "assistent" (dotter, fem år) hälla ut en hel vattenkanna med innehåll över mig. Det var kallt. Tur att ingen granne tillkallade polis eller brandkår, för mitt skrik ekade mellan husen. Därför blev det bara en, lite halvdålig bild, på mina nya sockar.


Mönster: Charade, Sandra Park
Garn: Araucania Ranco Multy
Stickor: 2.25 mm
Påbörjade: 090516
Färdiga: 090601

No comments: