Wednesday, July 8, 2009

Höstlöv/Dianna

Min fina lövsjal är färdigstickad och nu även blockad! Är mycket nöjd med resultatet och den blev precis lagom i storlek.
Mönster: Dianna av MaweLucky/Jane Araujo
Garn: Noro Kureyon Sock, färg 164. Ett nystan gick åt
Stickor: 4 mm
Påbörjad: 090611
Färdigstickad: 090622

Funderar på om jag ska virka en kant runt... Får klura på det ett tag, jag har ett nystan garn till så kanske, kanske.

Min virkning går framåt, ser lite lustigt ut på sina håll men jag tror att storleken blir bra. Får väl dölja mina misstag med broderier eller något.

Provdockan räddade jag från containerdöden. Syslöjdsalen städades och Doris var inte önskvärd längre. Som tur var kom jag ut precis när vaktmästarna skulle dumpa henne. Så klart fick hon följa med mig hem istället! Vissa skavanker finns men det struntar jag i.

2 comments:

Bibblostick said...

Så vacker sjalen blev!!! Och vilken tur att bli med provdocka.

heidi said...

så vacker din sjal blev!

och vilken tur med provdockan!