Sunday, July 26, 2009

Toad in a hole

Börjar komma in i semesterlunken nu och vädret har blivit lite bättre så humörläget är också ljusare. Har stickat klar en bomullstunika till fröken femåring som inte vill vara med på bild.


Kan inte säga att jag är imponerad av Muskat, snodde sig värre än Kureyon Sock, men bomull är inte mitt favoritmaterial så jag kanske inte är rätt person att döma. Tunikan blev fin iallafall.

Mönster: SmåDrops 15-6
Garn: Garnstudio Muskat, tre och ett halvt nystan till storlek 5-6 år.
Stickor: 4 mm
Påbörjad: 090711
Färdig: 090723

Här är min kompis Paddis som bor i ett hål i gräsmattan. Där sitter han och lurpassar på myror, ibland bjuder jag på en mask från komposten. Underhållning på hög nivå. (Eftersom vi har solenergi i stugan är TV-tiden ransonerad. Och Paddis slår både Ernst och Anders Lundin.)

Som tur är har hunden lärt sig av bitter erfarenhet att man kräks om man äter paddor så hon låter honom vara i fred.

Har bara fötterna kvar på mina Lakeside! Mina första långstrumpor är snart en verklighet.

2 comments:

Eva i Halmstad said...

Trevlig husdjur =)
Ha de gott och njut av semestern.
Eva.

Anonymous said...

Tunikan blev jättefin! Jag håller med dig om Muskat. Jag tycker om färgkartan, men hur det snorrar hela tiden gör det väldigt svårt att sticka med. Men din vita tunikan ser perfekt ut trotts allt. Bra jobbat!