Sunday, October 11, 2009

Födelsedag

Första sockarna i 6-trådigt garn, inte de sista. Räknar med att sticka ett gäng till julklappar men det är väl inte säkert att det blir den här julen...



Maken fick de här i födelsedagspresent i veckan, tror han blev nöjd.

Mönster: Ur Regia Magazin 112
Garn: ONline Supersocke Wellness II Colour
Stickor, 3.25mm
Påbörjade: 090926
Klara: 090930

Garnet köpte jag på Syfestivalen och blev glatt överraskad att det var så skönt att sticka med. Mönstret var också bra, jag använde mindre stickor och kompenserade det med att sticka en storlek större. Fast hade jag försökt att sticka hälen enligt mönstret hade det bara blivit muddar. Totalt obegripligt! Annars är det jag som är dum. Kanske en kombination av båda. Gjorde iallafall en vanlig häl med korta varv. Resultatet blev det samma.
Nä, nu ska jag sticka färdigt mina Kai-mei innan det är dax att lägga upp för utmaningen!

No comments: