Wednesday, October 7, 2009

Provstickning






Nu har jag stickat provlappen. Det blir bara en men det är faktiskt en mer än vad jag brukar göra... Jag bestämde mig raskt för att strunta i att provlappen inte stämmer överens med det i mönstret angivna maskantalet. Maskorna blir så mycket snyggare med 22m/4" än 24m. Jag vet inte om det syns på bilden, men det fina är den biten längst bort från stickan.

Jag kommer sticka en ganska enkel kofta utan krusiduller, uppifrån och ner, men jag ska under stickningens gång modifiera för att leva upp till min utmaning. Jag kommer även lägga till knäppning som saknas i orginalet. Tror också att det kommer dekoreras efteråt på något sätt, men det är under planering.

Det är kul att se allas bloggar och graden av aktivitet och tankemöda! Kunde nog gett energi till en mindre stad om vi pluggat in oss på elnätet... Heja Lisa!

No comments: