Sunday, February 28, 2010

Metamorfos

Den här halsduken var något av det första jag stickade när jag började efter ett långt stickningsuppehåll som pågick från 1980-talet till för ungefär sex år sen. Minns att jag var sugen på att börja med något och köpte en härva Giotto för jag gillade färgerna. Enklast möjliga tillvägagångssätt: två räta, två aviga. Resultatet blev sådär... För kort och för ......tråkig. Har nästan aldrig använt den.


Ska försöka registrera mitt upprivande i Ravelympics som Aerial unvind men har teknikproblem där idag av någon anledning. Får se om jag hinner med att få någon medalj.


Nystanet är snyggare än halsduken!

Köpte ett kiwifärgat nystan Kid merino hos Garnkorgen, passar perfekt! Så det bidde en sjal istället. Hoppas på att den piggar upp min garderob som mest består av svart.

Mönster: Trekantssjal med tappade maskor ur Sticka accessoarer av Nina Sagulin
Garn: Colinette Giotto och Crystal Palace Kid Merino 100g+25g
Stickor: 10mm och 5mm
Påbörjad:100225
Klar: 100227

Jag är nöjd med sjalen men önskar att jag vridit maskorna vid sidan av de som tappas. Garnet glider och det blir lite sladdrigt. Men jag kommer inte riva upp den igen.

No comments: