Friday, May 21, 2010

Fotostudio önskas

En av anledningarna till de sparsamma blogguppdateringarna är mitt missnöje med fotona jag tar. Begränsad plats, dåligt ljus och en kamera inte riktigt anpassad för verksamheten är grundproblemen. Ska önska mig bidrag till en ny kamera i födelsedagspresent. Lite kompensation ska man väl ha när man fyller gammal... Här följer ändå ett fotobevis på mitt senaste FO. Klematisen på balkongen har nog varit sjalhållare förr...

Mönster: Slätstickad variant med Gail-avslutning.
Garn: Wollmeise 100% Merino Superwash, färgen heter Neptun
Stickor: 3,5 mm
Påbörjad: 100427
Klar: 100511

Wollmeise garnet var toppen att sticka med men det slår inte min nya favorit: Posh Yarn Martha. Mmmmmmmm, Martha...

2 comments:

miastick said...

Nu ligger jag efter i bloggläsandet, men Gud vilken vacker sjal!!! Jag vill härma! Räckte en härva? Hur många maskor hade du när du drog igång Gailbården? Stickade klart en haruni-bård-sjal idag i Wollmeise, så nu är jag på g ;)
Var det Martha du köpte av mig förra året? Har du stickat i det?

ma said...

Vad kul att du gillar schalen! Som vanligt är jag kass på att dokumentera vad jag gjort... Men jag har i alla fall 8 blad på varje sida och stickade på tills jag hade 8 * så många maskor som varje rapport kräver. Började på varv 17 i mönstret och gjorde bara minskningarna på den grå markerade delen och hela rapporten på den vita (kan låta konstigt om man inte har mönstret framför sig...). En härva Wollmeise räckte med god marginal.

Och visst är det din Martha som jag stickar Embossed Leaves med. Blir nästan för fina!