Wednesday, July 28, 2010

Kofta och semester

En kofta till dottern har stickats under semestern. Riktigt fin blev den tycker jag. Som vanligt kan jag inte räkna med livebilder med barnet i så galge på balkongen får duga igen...

Mönster: TINY tea leaves cardi av Melissa La Barre. Storlek 8 år.
Garn: Araucania Nature Wool. 47 g av det svarta och 167 g av det rosa gick åt.
Stickor: 4 & 4,5 mm.
Påbörjad: 100701
Klar: 100724
Jag valde att göra koftan tvåfärgad för det rosa garnet (som jag hade mest av) är ganska färglöst och blev mycket snyggare med den mörka kontrasten. Mönstret var bra men min dotter måste ha väldigt långa armar för jag fick lägga till åtskilliga cm för att det skulle bli bra.

Det har inte blivit så mycket stickat, har inte riktigt haft lust. Istället har jag:

Kalasat


Satt nytt tyg på favorit solstolen


Gått och njutit av väder och natur på vår nyrenoverade stugväg. (Den spolades delvis bort under ett monumentalt regnoväder i våras...)



Åkt ånglok.


Tittat på tegel i Köpenhamn. Jag älskar gamla tegelhus...
Vi gjorde naturligtvis annat också, var på Tivoli och i en del garnaffärer. Köpte INGENTING! Konstigt...


Ett besök på Louisiana missar vi inte om vi är i den trakten. Mitt favoritmuseum.

Och i dag har jag fixat nya bläckpatroner till skrivaren så nu är det dax att börja på något nytt, nu när det går att skriva ut mönster. Ska bara nysta upp lite Wollmeise först...

1 comment:

Janette Millbom said...

Supersöt blev koftan!