Wednesday, September 8, 2010

Aestlight

Höstfärgerna gör sig fint till min Aestlight och det är en höstsjal den får vara. Ska bara hitta en snygg jacka att ha till.

Den sista(?) soliga dagen som kan kallas sommar användes till att att stänga stugan för säsongen. Känns alltid lite tråkigt men jag gillar hösten också... Det blir bättre stickning då iallafall.

Schalfakta:
Mönster: Aestlight av Gudrun Johnston
Garn: Wollmeise Sockenwolle 80/20 i färgen Barist"O" till innertriangeln och ytterkanten, Neptun till sektionen i gåsöga. 105 och 18 g gick åt.
Stickor: 4mm
Påbörjad: 100729
Färdig: någon gång i augusti...

En riktigt kul och enkel stickning, nästan inga aviga maskor. Det som tog tid för mig var den avslutande uddkanten. Tappade en del maskor och då var det bara att riva upp för att hamna på rätt spår.

I dag är jag glad för att garnet verkar räcka till min Hawthorn och att dotterns feber har gått över så vi kan åka i väg till grannstaden för att bo på hotell, titta på konst och handla garn!

No comments: