Sunday, October 24, 2010

Veckans UFO *42*

Sen i somras har de här stackars sockarna legat försummade i en påse. En häl att sy ihop och en att sticka.

40 minuter effektivt arbete senare:

KLARA!

Mönster: Improviserat från tån och uppåt
Garn Schoppel-Wolle Zauberball stärke 6. 95 gram gick åt.
Stickor: 2,75 till foten och 3 till resten.
Påbörjade: 100607
Färdiga: 101024

När jag köpte garnet fick jag för mig att det skulle vara som "vanligt" 6-trådigt sockgarn men det är det ju verkligen inte. Bara marginellt tjockare än 4-trådigt. På ravelry är det dessutom noterat som 5-trådigt så jag vet inte riktigt vad som stämmer... Men det var bra att sticka med och färgen (Magenta) är precis i min smak. Har garn över till ett par experimentella sockar till barnet men det får vänta till lite närmre jul.

Nu ska jag och mina nya sockar gå ut och gå en promenad runt sjön i duggregnet.

4 comments:

Handarbete/Pyssel said...

Gratulerar till ett UFO mindre! Och tänk att det bara var 40 min arbete innan de var klara.
När ett ufo tar så kort tid att få klart undrar jag varför jag inte gjort det tidigare...!

Jättefina blev dina strumpor, hoppas det blev en skön promenad med dem!

ma said...

Ja, visst är det konstigt att det bara blir liggande med så lite kvar...
Varma och sköna var dom i höstrusket!

Marias garnhändelser said...

Vackert!

Marias garnhändelser said...

Vackert!