Saturday, November 13, 2010

113-17

En färdig kofta som jag är nöjd med! Sitter bra och är funktionell. Det blev ingen bra bild med mig i koftan, balkongen är för liten och vädret för dåligt för att gå ut på riktigt...

Mönster: Drops 113-17
Garn: Rowan RYC Cashsoft Aran i färgen Mist och Noro Silk Garden i färg 203. 10 resp. 0,75 nystan gick åt.
Stickor: 4,5 mm
Påbörjad: 100930
Klar: 101107

Björnbärsmönster och jag var inte toppenkombo, får se om jag någonsin kommer sticka det igen. Förmodligen inte. Men det blev ganska bra tillslut.

Knapparna som passar toppenbra till färgskalan i björnbärsmönstret hittade jag i min knapphink. Vet inte var dom kommer ifrån men det var meningen att dom skulle sitta här. Anledningen till att det blev en Norobård alls var garnbrist, men jag tycker det blev bra. Bättre än att inte ha garn till ärmar iallafall.
Jag gillar inte riktigt att sticka efter Dropsmönster, tycker det saknas information. Vill till exempel gärna veta hur många maskor det är kvar på stickan efter ett minskningsvarv. För en dyskalkylist som jag är det viktig information.

Nu ska jag ha en lugn, skön helg. Hoppas ni får det också!

2 comments:

Bibblostick said...

Snygg! jag undrar när jag ska få till en ändamålsenlig kofta...

sanna said...

Så fin den är.