Saturday, January 22, 2011

Så här får det bli.

Eftersom familjen är upptagen med att spela Wii har jag försökt ta kort på mig själv i hallspegeln. Det här var det minst misslyckade resultatet. Ja ja.
Vill i alla fall blogga min sedan flera veckor färdigstickade sjal.

Mönster: Inget speciellt, stickad från ena sidan till den andra enligt det här receptet: Börja med en maska, öka en maska i ena sidan vart annat varv. När hälften av garnet är slut börja istället att minska enligt samma princip.
Garn: Flyffy Nubbs från Adele's Mohair. Två nystan i färgen Charcoal gick åt.
Stickor: 10mm
Påbörjad: 100107
Klar: 100108

Mycket tillfredsställande stickning. Snabb, varm, lite lagom glamourös med diskret glitter i garnet. Blev en perfekt vintersjal.
Gillar verkligen garnet som är av boucletyp med rejäla duttar av nästan ospunnet garn.
Förövrigt går det lite trögt med stickningarna. Vill börja på något nytt men skrivaren ville annat. Det duger inte med halva utskrifter av mönster!
I morgon ska jag ta mig i kragen och nysta upp sista härvan Cascade för att kunna göra färdigt Tomten. Den blir bra, tror jag.

No comments: