Sunday, May 8, 2011

Pippi

Hej, hej! Det var länge sen... Det har varit lite dåligt med ork och lust ett tag men nu hoppas jag att kurvan vänt.

Pippi-tröjan har varit färdigstickad ett tag, men det var många trådar att fästa och då drog det ut på tiden innan den blev klar på riktigt. Det som saknas nu är bara en liten knapp för att kunna fästa ihop med en ögla i halssprundet. Borde väl bli isydd snart.
Barnet vill inte längre bli fotad och hamna på nätet "kan ALLA se mig då?", och det respekterar jag naturligtvis. Men en galge funkar ju bra också, fast den tar inte regi...


Mönster: Inget speciellt, har använt den här uträkningsmodellen. I övrigt är den improviserad.
Garn: Rowan Calmer som jag hittade riktigt billigt på rea.
Stickor: 4,5 mm.
Påbörjad: 110219
Klar: 110501

Jag är verkligen inget proffs på det där med att sticka med två färger så det drar sig ganska rejält på sina håll. Men det väljer jag att strunta i. Junior är nöjd och maken har deklarerat att han vill ha en också. Vi får väl se...

No comments: