Sunday, August 7, 2011

Different lines

Gilla! Är supernöjd med different lines; lättstickad, ligger bra runt halsen och garnet var perfekt. Hade tänkt att bjuda på en bild med mig bärandes sjalen, men eftersom jag ser ut som ett penntroll i håret och det inte finns en klipptid att uppbringa i hela västsverige, blir det en snygg drapering i kökssoffan istället.

Mönster: Different lines av Veera Välimäki
Garn: Tussah Tweed från BC Garn. Nästan exakt en härva av varje färg gick åt.
Stickor: 4 mm
Påbörjad: 110713
Klar: 110727

Nästan samma färger i köksgardinen upptäckte jag...

Hmmm, vet inte riktigt vad jag ska tycka om double heelix. Mycket pill för lite effekt faktiskt. Har inte ens orkat att tänka på att virka uppläggningar både här och där. Planen var att jag skulle ha de slätstickade delarna som bilstickning till helgen men jag tror att jag struntar i det och gör ett par stövelsockar till dottern istället.

Härlig solnedgång var det sista kvällen på semestern i stugan. Hoppas det blir fler innan hösten.


No comments: