Friday, August 24, 2007

Sommarklart 2

För ungefär ett år sedan stickade jag mina första sockar. Nyfrälst gav jag mig påPomatomus helt okunnig i spets- och sockstickande. Dom blev helt ok, lite sneda och med mysko tå, men totalt användbara.

Sen blev det Hedera, med dom fick jag en påminnelse om varför man inte ska tvätta ull i mer än 30 grader... Fungerar nu som filtade tofflor. Användbara fortfarande men inte så snygga.

Baudelaire är favoriterna hittils. Tiffany är ju lite speciella, gillar garnet massor! Åsså makens 1-1 strumpor. Kommer bara att användas om det är ett acceptabelt resultat. Vidskepliga fotbollsfjantar!
Och nu Monkey.


Mönster: Knitty, Monkey
Garn: Lornas Laces Shepherd Sock, Black Purl - garnet som blev kvar efter Clapotis
Stickor: #2, 5
Påbörjad: 070527
Klara: 0707

Jag har äntligen fått kläm på det där med "grafting"! Riktigt stolt över mig själv... Roligt mönster, snabbstickat. Men jag har insett att jag föredrar enfärgade strumpgarner. Eller så får jag sticka en tub och göra hälen sist för färgförändringen vid hålfoten retar mitt ordningssinne. Sån är jag.

Nästa sockprojekt blir nog Roza´s socks från vårnumret av Interweave Knits. Turkos.

No comments: