Sunday, April 18, 2010

Racerstickning

Så här snabbt var det längesen jag stickade! Vi ska på tvåårskalas idag och klart att grabben ska ha en tröja! Det kom jag på måndags eftermiddag. Tröjan blev klar i går, trots att värdefull sticktid försvann i veckan med deltagande i föräldramöte och andra måstegrejer.

Mönster: Nerifrån och upp rundstickad raglan. Använde grunderna i ett par olika mönster och hittade på lite. Gjorde ungefär storlek två och ett halvt år.
Garn: Idéna Cotton Lux
Stickor: 3 och 3.5mm
Påbörjad: 100412
Klar: 100417

Garnet hittade jag på rea, tycker bättre om det än jämförbara Muskat som jag stickade en topp i förra sommaren men det finns inte lika många färger och det är ju en nackdel.
Nu är bara att hoppas att tröjan passar och gillas.

Uppdatering efter kalas: Tröjan åkte direkt på efter paketuppslitning och fick betyget fin töja! Barnet nöjt, jag nöjd.

1 comment: